- Maak een rubriek met veel gestelde vragen (FAQ)
- Waar heeft je ‘Persona’ hulp bij nodig? (Lees meer over ‘persona’ in ons artikel: ‘Wat is inbound Marketing?’)
- Wat zou jij willen dat mensen weten over jouw vakgebied?
- Waar hebben je concurrenten het over?
Zorg ervoor dat je in elke post een CTA (Call To Action knop) toevoegt met een opt-in waar lezers zich kunnen abonneren op jouw blog en bied een gratis ebook aan bij inschrijving.
- Één post, één onderwerp
- Hou het kort en bondig en gebruik korte zinnen
- Deel je content op in secties met een koptekst, nummering en aandachtspunten
- Maak gebruik van afbeeldingen en zorg dat je content makkelijk te delen is door middels van een social share knop, bijvoorbeeld met behulp van infographics
SEO – MAAK BLOGPOSTS ZOEKMACHINE VRIENDELIJK
- Optimaliseer elke post rond een long tail keyword
- Gebruik het in elke pagina titel
- Gebruik het in elke URL
- Gebruik het in post pagina titel
- Gebruik het in alle ATL tekst in afbeeldingen
- Gebruik het op een natuurlijk manier in de eigenlijke tekst (niet geforceerd en overvloedig), zoals je ook zou spreken.
- Gebruik het in de kopteksten
- Gebruik het in interne en externe links
- Kies een onderwerp en schrijf educatieve content.
- Schrijf over je vakgebied, niet over jezelf.
